Parśvottanasana - Pozycja Intensywnego Rozciągania Bocznego

Asana Parśvottanasana była nieznana w średniowiecznej Hatha Yodze, została dopiero opisana w Joga Makarandzie jogina Krishnamacharyi w 1935 r. Praktykę tej asany podjęli jego uczniowie Pattabhi Jois i B. K. S. Iyengar w ich szkołach jogi. 

 

Urban-Yoga-ParshvottanasanaAsanę wyprowadza się z Tadasany. Dłonie razem w pozycji modlitewnej, opuszkami palców w górę. Stopy są rozmieszczone mniej więcej na długości nóg, obie nogi pozostają proste. Przednia stopa wskazuje bezpośrednio do przodu; tylna stopa jest obrócona do przodu o około 60 stopni. Biodra są ustawione pod kątem prostym do stóp, dzięki czemu ciało może poruszać się w dół w zgięciu do przodu, prosto nad przednią nogą. Ręce można unieść na podłogę, aby zintensyfikować rozciąganie. 

 

Korzyści:

Asana uspokaja mózg, rozciąga kręgosłup, ramiona i nadgarstki (w pełnej pozycji), biodra i ścięgna podkolanowe. Wzmacnia nogi. Stymuluje narządy jamy brzusznej. Poprawia postawę i poczucie równowagi.
Poprawia trawienie.

 

 

 

 

Zobacz instrukcję, jak wykonać prawidłowo asanę Parśvottanasana:

 

Strona wykorzystuje cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.X